Negen dagen voelen als een maand - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Laurens Snjr - WaarBenJij.nu Negen dagen voelen als een maand - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Laurens Snjr - WaarBenJij.nu

Negen dagen voelen als een maand

Door: Laurens Snijer

Blijf op de hoogte en volg Laurens

11 Augustus 2014 | Singapore, Singapore

Het voelt alsof ik hier al een maand ben. Zoveel nieuwe indrukken, nieuwe mensen, nieuwe cultuur en een nieuwe mate van waardering voor air conditioning.

De introductie van de NTU was echt belachelijk. We hebben anderhalf uur zitten luisteren naar hoe vuur toch echt gevaarlijk is, dat je tijdens het SMS'en op moet letten waar je loopt en dat je niet je mobiel op een tafel moet laten liggen en dan zonder voorgenoemde mobiel er van door moet gaan, want dan kan die nog wel eens gestolen worden. Oftewel, don't be a bloody idiot. Anderhalf uur is trouwens niet overdreven. Ze hebben ons zelfs een filmpje van een burn victim laten zien, om ons er van te overtuigen dat vuur gevaarlijk is en dat verbranden geen pretje is.

Wat dan wel weer leuk was, is dat er schuin voor mij een Engelse business student van 26 jaar oud compleet bezopen was en als in een komedie film langzaam in slaap sukkelde op de schouder van zijn enigszins ongemakkelijke buurvrouw en dat ik daar met mijn nieuwe Duitse mattie veel lol om heb gehad.

Vrijdag zijn Kaya en ik met een groep mensen die ik via de introductie kenden wat gaan drinken op de Clarke Quay bridge. Openbaar alcohol nuttigen mag hier dan weer wel, erg vreemd eigenlijk. In het begin konden we ze niet vinden en hebben we aan wat random westers uitziende mensen gevraagd of ze onze vrienden kennen. Blijkbaar stonden we er praktisch naast, erg scherp Laurens. Hebben hierdoor wel een aantal Engelsen leren kennen, erg geschikte mensen om mee te feesten. Door de hitte en de Corona was het al snel gezellig.

Het weekend was verder ook leuk. Heb alleen nog steeds geen gym gevonden en dat zuigt.

  • 14 Augustus 2014 - 11:49

    Berit:

    Jou stukjes lezen tijdens het coschap is toch wat gevaarlijk; ik begin te lachen om je 'don't be a bloody idiot' waarna twee gynaecologen die net in hevige discussie waren over welke medicatie een patiente moet krijgen me meewarig aankijken: 'lach je ons nu uit?' xD

    Leuk Rensie deze verhalen! Wacht maar nu lijkt het misschien een maand maar de tijd gaat vliegen en voor je t weet staat je gestoorde zus weer voor je neus :D

Verslag uit: Singapore, Singapore

Exchange Singapore

#spannend

Recente Reisverslagen:

23 Oktober 2014

Watskeburt

15 September 2014

Anderhalve maand later...

11 Augustus 2014

Negen dagen voelen als een maand

06 Augustus 2014

Aangekomen in Sing
Laurens

Ik ga naar Singapore

Actief sinds 30 Juli 2014
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 2880

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 09 Januari 2015

Exchange Singapore

Landen bezocht: