Anderhalve maand later... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Laurens Snjr - WaarBenJij.nu Anderhalve maand later... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Laurens Snjr - WaarBenJij.nu

Anderhalve maand later...

Blijf op de hoogte en volg Laurens

15 September 2014 | Singapore, Singapore

Zo, ik zit dus alweer anderhalve maand hier, super ingeburgerd enzo. Behalve dan dat ik nog steeds heel lang en blank ben en kleine Aziaten zich nog steeds kapot schrikken als ik een hoek om loop. Ergens best wel grappig.

Universiteit, op stap gaan en sporten gaan allemaal redelijk zijn gangetje. Op de universiteit ken ik ondertussen genoeg mensen om altijd wel iemand te vinden in de kantine om iets mee te eten en laten we eerlijk zijn, ik eet nogal vaak. Dat komt merendeels door de trip naar Thailand van afgelopen week (4 - 8 september). Dat was een erg geslaagde reis, iets anders uitgepakt dan ik zelf had verwachten (veel meer drinken, minder sightseeing), maar ja, dat is eigenlijk wel te verwachten als je met Engelsen op vakantie gaat.

Nadat ook de NTU mensen (mijn uni) op 1 september ook hun Student Pass hadden ontvangen, mochten ook wij het land uit om Azië te gaan verkennen. Donderdag de vierde kwamen we aan in Phuket, Thailand. Donderdagavond zijn we vervolgens meteen op stap gegaan in Patong Beach, wat een interessante en kleurrijke ervaring was. De kleur was vooral rood. Erg grappig om een avondje mee te maken, ook erg fijn dat we er maar één avondje gespendeerd hebben. De volgende ochtend gingen we tussen nog bezopen en brak met de ferry van Phuket naar Koh Phi Phi, een mooi eilandje aan de kust van Thailand. Na aankomst bij ons "Stones Hostel", fijn gelegen aan het strand, hebben we wat gegeten en zijn vervolgens vrolijk weer verder gegaan met drinken. Het was immers Richard's verjaardag en daar mocht geen minuut compleet sober van meegemaakt worden.

Enfin, de rest van het weekend is ook ongeveer zo verlopen, ik heb door een boze buik wat moeten minderen met de alcohol, maar desalniettemin een erg leuk weekend, veel mensen leren kennen en legendarische momenten meegemaakt.

Afgelopen weekend zijn Kaya, Richard, Kieran en ik naar Pulau Urbin geweest, een klein eilandje in het noorden van Singapore. Als echte Nederlander natuurlijk een fiets gehuurd en rond gefietst, het klimaat is echter niet echt geschikt voor blanken, al na vijf minuten fietsen was mijn shirt één geworden met mijn bovenlijf. Het was wel een leuk dagje uit, het fietsen is zeker aan te raden. Achteraf gezien was het meenemen van een extra shirt en anti-muggen spray geen overbodige luxe.

Aankomende zaterdag staat de Grand Prix van Singapore op het programma en de week daarna vliegen Kaya en ik naar de Filipijnen, waar we Boracay en omstreken gaan verkennen. Ik heb niet veel te klagen.

  • 01 Oktober 2014 - 09:20

    Berit:

    Rens, klinkt goed! Leuk stukje :D Je hebt ongekende schrijverskwaliteiten. Enneh, maak je over dat sight-seeen maar geen zorgen, dat wordt in December ruimschoots ingehaald :D

    Tot snel! Geniet ervan daar

    Je 'grote' zus

Verslag uit: Singapore, Singapore

Exchange Singapore

#spannend

Recente Reisverslagen:

23 Oktober 2014

Watskeburt

15 September 2014

Anderhalve maand later...

11 Augustus 2014

Negen dagen voelen als een maand

06 Augustus 2014

Aangekomen in Sing
Laurens

Ik ga naar Singapore

Actief sinds 30 Juli 2014
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 2881

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 09 Januari 2015

Exchange Singapore

Landen bezocht: